maanantai 2. helmikuuta 2015

DIY Treenipäiväkirja

Vuoden alku, treeni-into ja motivaatio huipussaan ja kesäkunto kiiluu silmissä. Olis kiva pitää kirjaa treeneistä, mutta Suomessa ei taideta hirveesti treenipäiväkirjoja myydä. Ja sitäpaitsi mun mielestä on hienompaa kun on oma, persoonallisen näkönen treenipäiväkirja! :)

Tarvitset:

- kovakantisen muistikirjan
- kontaktimuovia
- liimaa
- post it-lappuja
- tarroja ( aivan oman maun mukaan, omassani en tarroja käyttänyt mutta laitoin niitä siskolleni lahjaksi tekemääni treenipäiväkirjaan )
- värikästä paperia/kartonkia "minikalentereita" varten
- erilaisia lehtiä joista leikata kuvia ja artikkeleita ( ite käytin fit-, fitnesstukku- ja cosmopolitan-lehtiä )
- sakset



1. Etsi lehdistä mieluisia kuvia ja vaikkapa sanoja joilla haluat koristella kannen. Sommittele kuvat ensin kanteen, liimaa leikkeet paikoilleen ja päällystä kontaktimuovilla.


2. Tee jokaisen kuun alkuun värikkäästä paperista/kartongista ns. minikalenteri. Kalenterissa voi vaikkapa yliviivata päivät joina on treenannut ja ympyröidä tai ruksia lepopäivät. Alle voi myös kirjoittaa tärkeitä päivämääriä! Kuukausien löytämistä helpottaa, kun jokaisen kuun alkuun laitatte post-it lapun. Itse tykkään käyttää englanninkielisiä lyhenteitä. :)


 3. Itse treenipäiväkirja. Mä oon samasta kartongista, joista oon tehnyt minikalenterit, näpertänyt kuukauden treenien otsikot. Oon jakanut päivät kolmen rivin sarakkeisiin ja jakanut ne katkoviivalla. Oon myös tehny post-it lapun tarraosiosta päivämäärät jotta kalenteriin tulis vähän väriä ( ja koska huomasin siskon päiväkirjan kohdalla ettei kohotarrat ollu hyvä idea.. :D ). Kirjotin siis ihan simppelisti tarraosioon niin monta päivämäärää kun mahtu, leikkasin ne ja liimasin paikoilleen.



4. Tykkään ite koristella hirveesti tota vihkoo ja kerätä myös reseptejä. Fitnesstukun lehdistä ja fit-lehdistä etenkin oon löytänyt reseptejä joista tykkään! Kannattaa myös lisätä motivoivia kuvia! :) 


Ja tadaa - valmis treenipäiväkirja! Toki sinne voi lisätä niiiiin paljon muutakin! Mä ite oon lisänny jokaiselle kuukaudelle 8 päivän ruokapäiväkirjan ja esimerkiks siskolleni laitoin unipäiväkirjan jotta näkee saako tarpeeks lepoa, sekä ruutuaikapäivyrin johon sen täytyy viikon ajan kirjata ylös montako tuntia on tullu vietettyä TV:n tai tietokoneen ääressä tai sitten puhelinta näpräten. Vain taivas on rajana!





Koskahan musta rupeis näkymään toi salilla käynti...?
 Huikeeta maanantaita kaikille! 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti